? ??????????????Future Stars Will Be Dim? ????? ?? ???Rating: 4.7 (7 Ratings)??894 Grabs Today. 9121 Total
Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Dark Tree? ????? ?? ???Rating: 4.3 (23 Ratings)??879 Grabs Today. 24963 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

.:SaLaM:.

Isnin, 7 Disember 2009

KELEBIHAN BERPUASA PADA 10 MUHARAM DAN PERISTIWA-PERISTIWA YANG BERLAKU PADA HARI TERSEBUT.

Dari Ibnu Abbas r.a berkata Rasulullah s.a.w. bersabda:"Sesiapa yang berpuasa pada hari Asyura (10 Muharam) Allah s.w.t. tak akan memberi kepadanya pahala 10.000 malaikat.Sesiapa yang berpuasa pada hari Asyura (10 Muharam) maka akan diberi pahala 10.000 orang berhaji dan umrah dan 10.000 orang mati syahid.Sesiapa yang mengusap kepala anak-anak yatim pada hari tersebut maka Allah s.w.t. akan menaikkan dengan setiap rambut satu darjat.Dan sesiapa yang memberi makan kepada orang yang berbuka puasa pada orang mukmin pada hari Asyura maka seolah-olah ia memberi makan pada seluruh umat Rasulullah s.a.w. yang berbuka puasa dan mengenyangkan perut mereka."




Lalu para sahabat bertanya pada Rasulullah s.a.w.:"Ya Rasulullah s.a.w. adakah Allah telah melebihkan hari Asyura daripada hari-hari yang lain?".Berkata Rasulullah s.a.w.:"Ya memang benar, pada hari Asyura Allah s.w.t. menjadikan langit dan bumi, bukit-bukit, laut,syurga,Nabi Adam dan Hawa, memasukkan Nabi Adam ke dalam syurga juga pada hari Asyura, lahirnya Nabi Ibrahim, menyelamatkan Nabi Ibrahim dari api,Allah s.w.t. menengelamkan Firaun, menyembuhkan penyakit Nabi Ayyub a.s., Allah s.w.t. menerima taubat Nabi Adam,Allah s.w.t. mengampunkan dosa Nabi Daud,Allah s.w.t. mengembalikan kerajaan Nabi Sulaiman dan akan terjadinya hari kiamat itu juga pada hari Asyura!.

Di petik drp:www.angelfire.com

0 ulasan: