? ??????????????Future Stars Will Be Dim? ????? ?? ???Rating: 4.7 (7 Ratings)??894 Grabs Today. 9121 Total
Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Dark Tree? ????? ?? ???Rating: 4.3 (23 Ratings)??879 Grabs Today. 24963 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

.:SaLaM:.

Jumaat, 6 November 2009

JANGAN HAMPIRI ZINA

KAMI TIDAK B'ZINA!..
Maaf saya tidak menuduh kamu berzina tetapi kamu menghampiri zina

Kami hanya b'bual,b'bincang,b'tanya khabar,minum-minum....adakah itu menghampiri zina
Ya,p'buatan itu blh menjerumus kamu k'lembah p'zinaan.

Kami dapat mengawal p'rasaan dan kami tdk mungkin b'niat k'arah itu..
Hari ini,ya..Tetapi esok mungkin kamu kecundang.Kamu dlm bhya.Jgn b'main dgn bahaya.Iblis dan syaitan akn m'merangkap kamu.Sudah bnyak tpu daya iblis yg mengena sasaran.Iblis amat b'pengalaman.Tipu daya iblis amat halus.Dia tlh menipu moyang kita yg p'tama,Adam dan Hawa.JGN LUPA SEJARAH!.
Siapalah kita jika dibandingkan dgn Adam dan Hawa?.Iblis amat licik.Pengalaman'y bnyak.Dia ada lbh 1001 cara.Ingatlah pesanan Rasulullah:
Jangan engkau b'sendirian dgn seorg wanita kecuali ketiga'y
adalah syaitan(Riyawat Tabrani).
Apabila b'duaan antara lelaki dan perempuan,syaitan akn mghembus perasaan berahi.Perasaan ketika itu sukar hendak d'kawal.Pintu p'zinaan pun t'buka.Dgn nafsu yg smkin kuat.Iblis riang gembira m'lihat magsa godaan'y yg hmpir t'pedaya.

Tidak semesti'y smue org b'cinta menjurus kpd perzinaan.Ada yg hnya b'cinta dlm telefon dan hantar SMS shj.Tak pernah b'sua muka pun!
Betul.Itu adalah 1 bentuk yg d'maksudkan menghampiri zina.Memang pada awal'y mrka tdk b'sua muka,tapi perasaan mrka pasti b'gelora.Lambat laun'y desakan nafsudan p'rasaan srta hasutan iblis akn mengheret mereka kpd suatu p'temuan.Ingat,pertemua pertama yg indah itu tdk akn t'henti d'situ shj.Percayalah,ia pasti b'lanjutan dan b'terusan.Tidakkah itu blh m'bawa kpd p'zinaan akhir'y?

''Takkan nak b'bual-bual pun tak boleh?? Itu pun zina juga ke?.."
Zina ada b'mcm2 jenis dan peringkat'y.Ada zina betul.Ada zina tangan iaitu b'pegang-pegangan.Ada zina mata iaitu melihat kekasih'y dgn perasaan berahi.Begitu juga melihat aurat'y adalah zina mata.Ada satu lagi zina iaitu zina hati,ia b'khayal dgn berahi bersama kekasih'y.Alangkah jelas'y sabda Rasulullah:
Kedua-dua tangan juga b'zina dan zina'y adalah menyentuh.
Kedua-dua kaki juga b'zina zina'y adalah b'jln(menuju k'tmpt p'tmuan)
Mulut juga b'zina dan zina'y ialah ciuman(HR Muslim dan Abu Daud)
Sebenar'y jln,lorong dan pintu menuju kpd p'zinaan amat byk.Tutuplah dgn rapat mana-mana pintu atau jln yg blh m'bawa kpd p'zinaan.

Duduk b'diskusi pelajaran tak blh ke?Bincang pelajaran shj!
B'diskusi pelajaran,betul ke?Takkan b'diskusi b'dua shj.Tak ada kwn lain lagi ke!Jgn nak tipu!
Allah tahu apa yg terselit di dlm setiap hati hamba2'y.Kta blajar nak keberkatan.Kalau berjaya cemerlang sekalipun,kalau tidak di berkati oleh Allah,kejayaan tdk akn d'berkati.Hidup di dunia tdk bahagia,akhirat lbh lagi lah.Jgnlah b'selindung di sebalik pelajaran yg mulia semata-mata utk menghalalkan perbuatan yg d'tegah.
Allah suka kpd org yg b'ilmu.Jagalah batasan dan ketentuan Allah supaya belajar akn menjadi suatu ibadah.
Kalau b'diskusi mcm ni,adakah akn d'tulis sbg ibadat oleh Malaikat?
Fikirkanlah...

Sungguh!Bincang pelajaran shj.Tak buat apa-apa pun.Ni study group!
Study Group?Takkan stdy group b'dua shj?Nampak lain mcm saja,senyum memanjang,tak mcm gaya d'diskusi.Kalau ye pun,cari lah group study ramai sikit.Kalau duduk b'dua-duaan mcm ni...btul ke bincang pelajaran?Tak nampak ada perbincanagn pun,tak ada apa-apa catatan perbincangan,buku pun tak di usik lagi..Jgn2 sekejab je bincang pelajaran,yg lain tu.....banyak masa habiskan dgn fantasi cinta!

"Tak .....sungguh kami b'bincang pelajaran!..."
Baik sungguh kamu b'dua.Takkan lah kamu b'dua tak ada perasaan apa-apa?
Kalau kamu b'dua tiada apa-apa p'rasaan,tentu kamu b'dua kurang sihat?.Ingat,kita bkn malaikat,tak ada nafsu.Kita manusia.Jgn menafikan fitrah manusia.Kita ada nafsu,ada keinginan.Itulah manusia.

Kami sama-sama belajar dan saling memberi semangat dan motivasi antara kami.
Tdk adakah kaum sejenis yg blh d'jadikan rakan belajar?Tdk adakah kaum sejenis yg blh m'berikan motivasi?Jgn merendahkan kaum sejenis kita.Ingat,bnyk org yg cemerlang bljr hnya dgn kaum sejenis.Persaan mrka lbh tenang dan tdk t'gngu.Malah dpt pula b'kat dan rahmat Allah.
Di petik drp:Risalah Jgn Hmpri Zina

1 ulasan:

GaDiS berkata...

saLam...
smoga kte dpt m'prbaiki diri ini dari masa ke se masa..